کشف شهر تاریخی 2200 ساله توسط قاچاقچیان در ترکیه 









 
بقایای یک شهر تاریخی 2200 ساله در منطقه آناتولی ترکیه توسط قاچاقچیان آثار تاریخی کشف شد. 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شهر که به قرن دوم پیش از میلاد تعلق دارد، در منطقه‌ای دورافتاده در استان «سیکسداگی» ترکیه قرار دارد. به احتمال فراوان سال‌ها قبل توسط قاچاقچیان آثار تاریخی کشف شده و آن‌ها نیز به غارت آن مشغول بوده‌اند تا اینکه در ماه آوریل به طور تصادفی کشف شد و به دلیل دور افتاده بودن خبر این کشف روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد. 


باستان‌شناسان در طول شش ماه کاوش موفق به کشف بخش‌های اصلی شهر شامل، عبادتگاه، بازار و حمام شده‌اند و توانسته‌اند حدود 800 مترمربع از آن را از زیر خاک خارج کنند، هرچند تمامی اشیاء تاریخی با ارزش توسط قاچاقچیان آثار تاریخی به سرقت رفته و تاکنون شئی تاریخی ارزشمندی کشف نشده است. 

در سال‌های گذشته نیز در استان "سیکسداگی" آثار تاریخی ارزشمندی از تمدن روم باستان کشف شده‌اند. این مناطق در هزاران سال قبل از محل زندگی هزاران نفر از مردمان تمدن روم باستان بوده، به همین دلیل آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده‌اند. البته این منطقه همواره طی سال‌ها مکانی برای کاوش‌های غیرمجاز قاچاقچیان آثار تاریخی نیز بوده و تا کنون آثار تاریخی زیادی متعلق به آن از قاچاقچیان آثار تاریخی کشف شده‌اند. 

قرار است پروژه کاوش در این شهر را هنوز نام آن معلوم نیست در ماه‌های آتی نیز ادامه داشته باشد و سپس با هدف جذب گردشگر به یک موزه فضای باز تبدیل شود. 



ارسال توسط silent77
صفحه قبل 1 صفحه بعد

اسلایدر

خرید شارژ

خرید فیلم

خرید سریال